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énorme perte de connexion [Résolu-Malwarebytes en cause]
Posté : dim. 28 janv. 2018 14:31
par mwonex
Bonjour,
ce que j'ai comme test:

- Capture-download test error.JPG (44.3 Kio) Vu 545 fois
le PC ne réagit quasiment plus depuis cette affaire de malwarebytes, j'ignore si c'est en rapport.
Je viens de réinitialiser Firefox, mais c'est idem sur tous les navigateurs
test des problèmes réseau OK ??
Speed test très mauvais sous live box 100 Go! (téléchargé du store):

- Capture-Speed test avec outil du store mauvai pour Live Box.JPG (32.91 Kio) Vu 539 fois
@+
Re: énorme perte de connexion
Posté : dim. 28 janv. 2018 14:40
par J@M3S
Bonjour,
Chez MBAM ils disent:
1. Open Malwarebytes
2. Turn OFF web protection by Clicking on “settings”, click to turn web protection OFF
3. Under Scan Status (right side), click next to “Updates” to have Malwarebytes download the latest database
4. Restart PC
(Note it may take up to 2 restarts after the update to stabilize the system)
To confirm that you are on the latest database please follow the steps below:
1. Open Malwarebytes
2. Click on Settings
3. Click on the About tab
4. Next to “Update package version” if you see version 1.0.3803 or higher you are on the latest database which addresses the issue.
Même problème il y a 20 minutes chez un membre de leur forum:
My PC crashed several times, I couldn't even use a browser to see if anyone else was having this problem and whether there was a solution. No warning from the software house, again.
Oh yes internet access was completely knocked out... For all intents and purposes what we experienced was a complete replication of what an actual virus would do to our machines (high CPU, no internet access, anti-virus system knocked out - Not only did MB stop working it also stopped Windows Defender/Updates from working too - Machines rendered completely unuseable) I mean you name it, this is how a virus would behave on our PC's... And it was our subscription anti-virus software that gave us this "experience"
Re: énorme perte de connexion
Posté : dim. 28 janv. 2018 14:46
par mwonex
Bonjour,
Ah merci beaucoup, quelle bazar!!
je m'exécute, je croyais être tranquille (being rid of annoyances, enfin tu vois quoi

=
Çà ne le fait pas sur l'autre PC, ça je ne comprends pas?
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Bon version 1.0.3803, et le
démarrage de protection web démarré
J'y vais, aucune comparaison

Ouf grand merci, je n'avais pas été au bout de la correction

- Capture-débit avec TV et 2 PC + 2 smartphone.JPG (37.32 Kio) Vu 533 fois
Quand même, j'ai cru ne pas pouvoir arriver sur le forum
@+